Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x

23-25/10/2014

fot. William Gedney, New York City 1966
Galeriafot. William Gedney, New York City 1966
  • Awangarda w hołdzie słuchaczowi. O twórczości Elliotta Cartera

    Muzyczna twórczość modernistyczna bywa oskarżana o oderwanie nie tylko od przyzwyczajeń słuchaczy, ale też od psychoakustycznych prawidłowości, czego rezultatem ma być wyspekulowana „PhD music”, która może jedynie być przedmiotem analizy off-realtime. Czy rzeczywiście rysuje się taki podział? W każdym razie, jak pisze Krzysztof Moraczewski, „cała praca [nad warsztatem kompozytorskim] była dla Elliotta Cartera doskonaleniem narzędzia, zyskiwaniem wiedzy i umiejętności, które służyły wytworzeniu perfekcyjnego dzieła muzycznego, które nie umiejętnościom analitycznym, ale słuchaniu ma się jawić jako spójna i przekonująca całość.” I dodaje, że nie przez przypadek w dorobku Cartera znajduje się Hommage à Lutosławski

    Prowadzenie: Antoni Beksiak

    Uczestnicy rozmowy: Agata Kwiecińska, dr hab. Krzysztof Moraczewski
     

     

     

  • ANTONI BEKSIAK

    Muzykolog, kurator i badacz muzyki tradycyjnej. Współzałożyciel stowarzyszenia „Dom Tańca”, kurator festiwali i projektów muzycznych, muzyk. Autor tekstów publicystycznych i audycji radiowych. Zrealizował projekt na Biskupiźnie w ramach programu „Wielkopolska: Rewolucje”, koordynował Tabor Wielkopolski 2013.

    Dr hab. Krzysztof Moraczewski

    Pracownik Zakładu Badań nad Kulturą Artystyczną Instytutu Kulturoznawstwa UAM w Poznaniu. Zajmuje się zagadnieniami teorii i historii kultury artystycznej, ze szczególnym uwzględnieniem kultury muzycznej oraz problemami metodologii nauk humanistycznych. Członek redakcji czasopisma MEAKULTURA. Autor książki "Sztuka muzyczna jako dziedzina kultury".

    Agata Kwiecińska

    Dziennikarka muzyczna, od 2005 roku związana z Pr 2 Polskiego Radia, pomysłodawczyni i prowadząca audycję „Five o’clock”, od 2013 roku Redaktor Naczelna portalu Muzykoteka Szkolna w NInA, publikowała m.in. w: "Ruchu Muzycznym", "Dwutygodniku", "Tygodniku Powszechnym"; absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UW, które ukończyła jako dyplomowany muzykolog i prawnik. Latem stara się spędzać jak najwięcej czasu w kajaku.