Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x

23-25/10/2014

zdjęcia z planu filmowego ARARAT
Galeriazdjęcia z planu filmowego ARARAT
  •                   Spójny, naładowany emocjami dramat... Egoyan jak zwykle skompletował                                                                                                            oddaną, repertuarową obsadę.
                                            Lisa Schwarzbaum, "Entertainment Weekly" (11/22/2002)

                                                                                                    Politycznie wybuchowe kino.
                                                                                                                    
    "The Independent" 

     

    Ararat

    Góra-symbol. Najwyższy wulkan w promieniu tysiąca kilometrów. Miejsce spoczynku Arki Noego. Wiecznie ośnieżony stożek widoczny z każdego miejsca w Jerewaniu. Ale niedostępny, bo znajdujący się już na terytorium Turcji: to w jego cieniu rozegrał się dramat 1915 roku. Do tych wydarzeń wraca w podwójnej ramie czasowej i formalnej znany kanadyjski reżyser o ormiańskich korzeniach. Główny bohater (Charles Aznavour!) próbuje nakręcić epicki film o ludobójstwie sprzed wieku, ale przeszłość odbija się w teraźniejszości: aktorzy i konsultanci wpadają w konflikty, rzeczywistość wywiera wpływ na fikcję, opartą przecież na rzeczywistości. Podobnie sceny z planu i fabuły przenikają się z dokumentalnymi zdjęciami z Ani, rozpadającej się stolicy Wielkiej Armenii, i znad jeziora Van, kiedyś żywo bijącego jej serca.

    Dołącz do wydarzenia na FB!

  • reżyseria: Atom Egoyan
    scenariusz: Atom Egoyan
    produkcja:    Francja, Kanada, 2002
     

  • Poprzez montaż w poprzek ram czasowych Egoyan stwarza gęsty system poetyckich odwołań, a wrażenie archetypów, które odbijają się echem poprzez wieki, jest nieodparcie dojmujące.
    Sight and Sound - Peter Matthews (05/01/2003)

    Złożona sieć faktów i nieporozumień, która używa formuły filmu-w-filmie, żeby badać kwestie prawdy, winy i tożsamości narodowej.
    Total Film - Neil Smith (05/01/2003)

    Spójny, naładowany emocjami dramat... Egoyan jak zwykle skompletował oddaną, repertuarową obsadę.
    Entertainment Weekly - Lisa Schwarzbaum (11/22/2002)

    Głęboka refleksja nad pamięcią historyczną… ARARAT to dzieło wielowarstwowe, które w miarę rozwoju zagłębia się coraz silniej i silniej w temat.
    New York Times - Stephen Holden (11/15/2002)

    Egoyan z zimną krwią i przejrzystością obejmuje cały ten temat i więcej…ARARAT hojnie nagradza tych, którzy są przygotowani przemierzyć tę drogę.
    Los Angeles Times - Kevin Thomas (11/15/2002)